superaamu.png

 

Ota käyttöösi maailman voimakkain viestintäkeino!

 

Mitä käy, jos brändisi puhuu asiakkaasta eikä tuotteesta? Mitä käy, jos luovut viestintäjohtajan roolistasi ja näytät yleisölle inhimillisyytesi? Mitä käy, jos myyjänä lakkaat myymästä ja osoitat, että ymmärrät asiakkaan todellisen ongelman? 

Saat yhteyden yleisöösi ennennäkemättömällä tavalla. Ihmiset samastuvat sinuun ja brändiisi, ja haluavat kuulla, mitä sinulla on sanottavana.

Kun kerrot tarinan, joka ottaa huomioon kuulijat, herätät heidän tunteensa ja siten muutat heidän ajatteluaan. 

Tule ilmaiseen Bisnestarinankerronnan superaamuun oppimaan, miten rakennat vangitsevan bränditarinan, käyntikorttitarinan ja myyntipitchin.

Hyvin kerrottu tarina nappaa ihmisten huomion ja inspiroi toimimaan. Älä epäröi, vaan ota tarinan supervoima käyttöösi nyt!

Kiitos osallistujille!

 

Ohjelma

Klo 8.45 – Alkukahvit

Klo 9.00 – Bisnestarinankerronta vuonna 2017

Klo 9.15 – Miten teet asiakkaasta brändin päähenkilön?

Ilkka Enkenberg

Miten asiakas saadaan tuntemaan jotain? Miten hän samastuu ja sitoutuu brändiin? Miksi Coca Colan puolesta on osoitettu mieltä?

Kun brändi rakennetaan niin, että sen ytimessä on asiakas, kaikki bränditarinat kertovat asiakkaasta. Ja asiakkaan on aivan erilaista samastua brändiin, joka puhuu hänestä itsestään, kuin brändiin, joka puhuu tuotteesta tai palvelusta.

Hienoistakin tuoteominaisuuksista tulee merkityksellisiä vasta, kun me osaamme näyttää, miten ne muuttavat asiakkaan elämää.

Kuvittele, että työskentelet yrityksessä, joka on kehittänyt ohjelmiston, jonka avulla tavaravirtoja hallitaan yksinkertaisen www-käyttöliittymän kautta. Nyt ohjelmistosta pitäisi kertoa asiakkaille. Sitä pitäisi myydä. Alatko kertoa logistiikkaketjun hallintapalvelun www-käyttöliittymästä? Vai laitatko potentiaaliset asiakkaat kuvittelemaan, miten he voivat hoitaa asiat omalla puhelimellaan vaikka palmun alla istuskellen?

 – Ilman samastuttavaa tarinaa niin asiakkaat kuin työntekijät hylkäävät brändin, sanoo Ilkka Enkenberg. Ilkka kouluttaa, tekee markkinointia ja kirjoittaa tietokirjoja.

– Ilman samastuttavaa tarinaa niin asiakkaat kuin työntekijät hylkäävät brändin, sanoo Ilkka Enkenberg. Ilkka kouluttaa, tekee markkinointia ja kirjoittaa tietokirjoja.

 

Klo 9.45 – Miten jäät yleisösi mieleen oikealla tavalla?

Joonas Konstig

Miten kerrot itsestäsi ja annat osaamisestasi hyvän kuvan ilman itsekehua? Miten jäät kuulijoiden mieleen?

Hyvin rakennettu käyntikorttitarina auttaa sinua jäämään ihmisten mieleen esimerkiksi yleisön edessä, työhaastattelussa tai tavatessasi ihmisen, johon muuten vain haluat tehdä vaikutuksen.

Jokaisen elämässä on aineksia erilaisille käyntikorttitarinoille. Opetan, miten ne kaivetaan esiin ja miten niistä rakennetaan vaikuttava tarina.

 

 – Kaikkein vaikuttavin tarina näyttää kertojan epäonnistumisen ja mitä kertoja on siitä oppinut, sanoo Joonas Konstig. Joonas on  kouluttaja sekä kauno- ja tieto kirjailija.

– Kaikkein vaikuttavin tarina näyttää kertojan epäonnistumisen ja mitä kertoja on siitä oppinut, sanoo Joonas Konstig. Joonas on kouluttaja sekä kauno- ja tietokirjailija.

Klo 10.15 – Miten rakennat vangitsevan myyntipitchin?

Jarkko Meretniemi

Moni puhelinmyyjä on yrittänyt myydä minulle tuotettaan vänkäämällä. Hyvän myyntipitchin päämäärä ei kuitenkaan ole myydä väkisin vaan palvella asiakasta.

Mitä palveleminen on? Kykyä asettua toisen ihmisen nahkoihin.

Hyvän myyntipitchin pääosassa ei ole tuote vaan asiakas ja hänen ongelmansa. Ennen kuin myötäelät asiakkaan ongelman, et tiedä miten tuotteesi auttaa häntä. 

Kuvittele, että myyt supertehokasta pesuainetta. Minkä asiakkaan ongelman se itse asiassa ratkaisee?

Kuraiset vaatteet vaativat kaksi pesukertaa, eikä sellaiseen ole lapsiperheen isällä aikaa. Siksi isä joutuu kieltämään lapsiaan pomppimasta kuralätäköissä.

Isän varsinainen ongelma ei ole pesuaineiden huono pesuteho eikä ajanpuute vaan se, että hän kokee olevansa huono isä, koska joutuu kieltämään lapsiaan olemasta lapsia.

Kun tuotteesi pesee vaatteet puhtaaksi yhdellä kerralla, isän ei tarvitse estää lapsiaan leikkimästä, ja niin hänestä tulee parempi isä.

Tuotteesi ratkaisee aina jonkin teknisen ongelman, joka auttaa ratkaisemaan paljon isomman ongelman asiakkaasi elämässä. Kun ymmärrät, mikä tuo isompi ongelma on, olet enemmän kuin vänkääjä.

Olet ihminen – ja siksi parempi myyjä.

 

 – Jos myyjä haluaa olla lisäarvo, hänen pitää ymmärtää mikä asiakkaan ongelma todella on, sanoo Jarkko Meretniemi. Jarkko kouluttaa ja tekee markkinoinnin ja mainonnan sekatöitä.

– Jos myyjä haluaa olla lisäarvo, hänen pitää ymmärtää mikä asiakkaan ongelma todella on, sanoo Jarkko Meretniemi. Jarkko kouluttaa ja tekee markkinoinnin ja mainonnan sekatöitä.

Klo 10.45 – Yhteenveto ja keskustelua

Klo 11.00 – Loppukahvit

Ilmainen Bisnestarinankerronnan superaamu järjestetään 30.3.2017 klo 9–11 Helsingin keskustassa sijaitsevassa Tekniskan salissa, osoitteessa Eerikinkatu 2.

Emme ikinä lähetä sinulle spämmiä emmekä luovuta tietojasi kolmansille osapuolille. Jätettyäsi sähköpostiosoitteen lähetämme sinulle muistutuksen koulutuksesta, lisäksi saat uutiskirjeen kerran kuussa.