CASE GS1 | GOLLI

Hyvä asiakasvideo: samastut päähenkilön tarinaan ja siksi tuotteesta tulee merkityksellinen


Yli 110 maassa toimivan GS1 yhdistää kaupan alan toimijat yhtenäisten standardien avulla (mm. viivakoodein) ja siten tukee yrittäjien menestystä. 

Yksi GS1:n tuotteista on Golli-sanomansiirtopalvelu, joka on tarkoitettu tavarantoimittajille ja alkutuottajille. Golli muun muassa nopeuttaa tavaran päätymistä kauppoihin ja sen avulla pienyrittäjätkin voivat tehdä yhteistyötä isojen ketjujen kanssa.

Tuote on loistava, mutta Gollin markkinointitiimillä oli ongelma: hyödyistä ei osattu kertoa kohderyhmälle. Viestit jäivät teknisiksi ja siksi etäisiksi.

Apuun kutsuttiin Tarina-akatemian Jarkko ja Ilkka.

Koska kohderyhmä koostui pääosin intohimoisista pienyrittäjistä, päätettiin nostaa esiin heidän omat tarinansa ja näyttää tuotteen hyöty heidän työhönsä peilaten. 

Loimme pienen kahden asiakasvideon kampanjan, jonka ympärille teemalla ”Koska maailma janoaa työsi hedelmiä.”.

Valitsimme kaksi Gollin tyytyväistä asiakasta, salaatinviljelijän ja pienpanimon vetäjän. 

Jarkko esihaastatteli molemmat puhelimitse ja kaivoi esiin molempien tarinat. 

Sen jälkeen kuvasimme yhteistyössä tuotantoyhtiö Draman kanssa molemmat yrittäjät arkiaskareissaan ja annoimme heidän kertoa oman tarinansa: millaisia vaikeuksia he ovat kohdanneet, mitä he ovat niistä oppineet, mikä elämässä on tärkeintä. Asiakkaan intohimo työtään kohtaan nousi pääasiaksi. Viimeinen lause sitoi tarinan palveluun.

GS1:n markkinointitiimi oli lopputulokseen hyvin tyytyväisiä.



”Loistava!”

”Sai mut hymyilemään!”

”Kertakaikkiaan sympaattinen ja keskiössä yrittäjän rakkaus omiin tuotteisiin. Hyvää työtä!”

”Ihan huippu!”

“Sanomattakin lienee selvä, että ollaan oltu todellatyytyväisiä teidän töihin!”

Jos kiinnostuit ylläpuhutuista Gollin videoista, voit katsoa ne täältä:
Pienpanimo pyörii intohimosta olueen ja siideriin

– – –

Eikö sinunkin tuotteesi ansaitsisi myyntityökalun, joka kirkastaa tuotteen hyödyt tunteisiin vetoavalla tavalla?

Kun tilaat Jarkolta asiakastarinan, varmistat että potentiaalinen asiakkaasi 1) ymmärtää miten tuotteesi muuttaa hänen elämänsä paremmaksi ja 2) luottaa yritykseesi – ja siksi uskaltaa ostaa sinulta.


Asiakastarinan hinta: 1 900 euroa (+ alv.)


jarkko_IMG_7972_250px.png

Kysy lisää Jarkolta!

Soita: p. 050 3032 032

Meilaa: jarkko@tarina-akatemia.fi

 

Lisää case-esittelyitä tulossa lähiaikoina…